Üye Ol: | Giriş | Kayıt | Kayıp Şifre |

You Are Here: Home » Diğer Oyunlar » Geards of war

Çok öncelerden tanıtılmış olan yeni nesil Unreal grafik motorunu sonuna kadar kullanan bu oyun, abartısız her otoriterden ve oyuncudan geçer not almayı fazlasıyla hak etti. Mükemmel bir görsellik, harika animasyonlar, daha önce yaşatılmamış türde atmosferi ve dahası ile arşivlerin en güzel köşesinde yerini aldı. Tabii ki böyle bir oyunun, özellikle Unreal yapımcısı Epic?in biz bilgisayar kullanıcılarını es geçmesi, mouse ve klavye kullanımı ile doruklara çıkabilecek bir kapasiteye sahip Gears of War?ın sadece Xbox 360?a özel piyasaya sürülmesi, o günlerde hafif bir yaygara yaratsa da, zamanla unutuldu. Ama bu durumu içlerine yediremeyen çalışanlar(ya da inadından vazgeçen Microsoft) yüzünden olacak ki geçtiğimiz aylarda PC yolcusu olduğunu da öğrendik. Bu haberin yayımlandığı dönemde Unreal 3?ün de yapımının kısa süre sonra tamamlanacağı haberinden çok oyunun bilgisayara port edilme işinin Painkiller?dan tanıdığımız People Can Fly şirketine verilmesi biz oyuncuların kafasında birçok soru işareti oluşturmuştu. Oyun yapımcılığı tecrübesi bakımından fazla geçmişi olmayan bir firma, bakalım bize neler sunabildi.

Sen ne güzel şeysin öyle?

İlk cümlem bu oldu oyunun açılış videosu ve ardından kontrolün bana verilmesi ile birlikte. Grafik ayarlarını fazla kurcalamadan, tüm opsiyonların orta seviyelerde ve çözünürlüğü de 1024-768 kıvamında bırakarak seçmiştim yeni oyunu. Ama görüntülerin artık eskimiş monitörüme yansıması ile birlikte uzun zamandır olan yüksek beklentimin ne kadar haklı olduğunu anladım. Heyecanla yürüme ve kamera açılarını denerken karakter animasyonlarının yumuşaklığı, ortamın terk edilmiş, karanlık atmosferi içinde süzülüyordu adeta. Bir süre ilerledikten sonra oyunun dinamiklerini denemekten çok ?ohoo şu gökyüzünün güzelliğine bak, yüzündeki detaylara bak? gibi kendi kendime serzenişte bulunurken incelemeyi aklıma getirerek daha sağlıklı odaklanabildim ancak. Yukarıda da belirttiğim gibi uzun zamandır beklediğim bir oyundu ve senelerdir görüşmediğiniz bir dostunuzun ziyarete gelmesi gibi bir durum söz konusuydu. Neyse, oyunumuza geri dönelim.

Madem grafiklerden söz ettik, oradan devam edelim. Geçtiğimiz haftalarda deneme şansına eriştiğimiz Unreal 3 ile neredeyse aynı çizgiyi koruyor Gears of War. Detaylardan kaçınmayan yapımcılar, her ufak nokta üzerinde özel olarak çalıştıklarını açıkça belirtiyor gibiler adeta. Göze batan ufak bir kaplama solgunluğu ya da ?bak, bu olmamış işte? diyebileceğiniz teknik bir detay bulmak hayli zor. İşin en güzel tarafı ise orta seviyeli sistemlerde bile şaşırtıcı derecede akıcı şekilde çalışması. 2.4 p4, 1 GB ram ve x1600pro üzerine kurulu sistemimde harika görsellik ve oynanabilirlikle çok zevkli dakikalar geçirdim. Bu optimizasyon başarısı için öncelikle grafik motorunun sahibi Epic?e, ardından People Can Fly?a teşekkür etmek istiyorum.

Teknik detaylara yoğunlaşmışken seslere de göz atalım (inceleme sondan başladı gibi sanki). Birçok oyuncunun zaman zaman es geçtiği ama bence kesinlikle gözden kaçırılmaması gereken detaylardır oyun içinden kulağınıza gelen güzellikler. Gears of War?da bu güzelliklerden nasibini fazlasıyla almış durumda. Özellikle karakterlerin yerden silah veya mermi alırken, düşmanı öldürdüklerinde ya da kendi aralarında konuşurken verdiği tepkileri dinlemek için bile oynayabilirsiniz. Seslendirmelerin üst düzeylerde oluşu ve yapımcıların hiçbir masraftan kaçma***** bu iş için yetenekli aktörlerden yararlanmaları, oyunun atmosferini en üst seviyelere çıkartabiliyor çoğu zaman. Müzikler ise başarılı sanatçı Kevin Riepl’in hayal gücünün doruklarına dayanıyor. Sizi bir an bile sıkmayan, aksine gaza getiren ve kendi başına bile dinlenebilen parçalardan oluşan çok güzel bir soundtrack albümü mevcut.
Oyunun teknik detaylarından sonra oyuncuya neler sunduğuna bir göz atalım. Gears of War, 3. kişi kamerasından oynandığı için çevre ile olan etkileşiminiz üst düzeyde. Gitmeniz gereken yolu ya da çevrenizi saran düşmanları görememeniz için hiçbir neden yok. Silah kullanımı sırasında ise Freedom Fighters?dan hatırladığımız omuz üstü kamerasına geçiyor. Normal şartlarda crosshair bulunmayan ekranımızda, ateş etmek istediğimizde kameranın değişmesi ile birlikte yardımcı imlecimiz beliriyor. Mermimizin azalması ya da yakınımıza gelen düşmanımızı haklamamız için birçok oyunda karşımıza çıkan dipçik vurma sistemi, buradaki silahlarımızda da mevcut. Ama ufak bir değişiklikle. Bakalım neler;

Lancer Assault Rifle: Oyun süresince elinizden düşürmemeniz gereken bir silah. Düşmanlarınızın da çoğu zaman aynı silahla karşınıza çıkacağı düşünülürse mermi sıkıntısı çekmemeniz olası. Tam otomatik oluşu ve yüksek kapasiteli şarjörü ile düşmanı yanınıza gelmeden haklamanız mümkün. Ama bu silahın en büyük özelliği tabii ki üstünde barındırdığı elektrikli testere. Yakınınıza gelme cesaretini göstermiş arkadaşa ?F? tuşu ile birlikte merhaba dediğiniz takdirde, ?Hraaaaa? nidaları ile ufak çaplı bir katliam yapabilme özelliğine sahip. Özellikle multiplayer oynarken, testere ile öldürdüğünüz her karşı takım oyuncusu için büyük bir alkış alacağınızı da hatırlatayım.

Boltok Pistol: Yeni nesil Revolver?da diyebiliriz bu silah için. Yüksek hasar oranı ile ön plana çıksa da hareketli düşmanlar için yavaş kaldığı bir gerçek. Ama her ihtimale karşı bulundurulması gereken çok güzel bir yardımcı. İyi nişan ile atılmış 2 kurşun düşmanı alt etmenize yetecektir.

Gnasher Shoutgun: Bu silah hakkında fazla söze gerek yok aslında. Her oyunda olduğu gibi, bu pompalıyı da çoğu zaman atmak istemeyeceksiniz. Yakın mesafe de Gnasher?den ölümcülü yok.

Toroque Bow: Standart bir ok gibi gözükse de barındırdığı ekstra özellikleri ile oyunun en ölümcül silahlarından biri. Attığınız okun basılı tutulma süresine bağlı olarak düşmana saplanması ve üstünde patlaması ile birlikte en güçlü olanlarının bile hayatta kalması çok güç. Üstünde barındırdığı keskin bıçağı sayesinde de yakın mesafede fazlasıyla tehlikeli. Ama az bulunması ve mermi sıkıntısının en çok çekildiği silah olmasından dolayı, az ve öz kullanmanızı öneririm

Sende Yorumla

Yapmalisin Girildi to post comment.


Copyright © 2010 Kelebek mIRC Script Sohbet Sitesi Telif Hakları tanımlıdır. Site içeriği izinsiz olarak yayınlanamaz.
RSS Abonelik · Mesajlar Yorumlar · Site Tasarım: Wordpress Alt Yapısı Kullanılmıştır. Düzenleme adpfm.ca
KelebekList