Kahkaha

Bayıldım

Cool

Kızgın

Mahcup

Öğretici

Şaşkın

Suskun

Tatlı

Üzgün

Süper

Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)

Ana Sayfa » Haber » Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)
Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)

Üniversite adaylarının merakla beklediği değişikliklerle ilgili konuşan Prof. Dr. Yarımağan, adayların ders düzeyinde bilgilerinin ölçüleceğini söyledi.

Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, 2010’dan itibaren uygulanacak sınav sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini ölçmek olduğunu bildirdi.

Yarımağan, İstanbul Arel Üniversitesi’nde ”Yeni Sınav Sistemi” konulu seminer verdi.

Üniversiteye giriş sınavının geçmişi hakkında bilgi veren Yarımağan, 1974’ten beri yapılan üniversiteye giriş sınavının 1981’den itibaren iki aşamalı olarak gerçekleştirildiğini, bu sistemin 18 yıl kullanıldıktan sonra 1999’da değiştirildiğini anlattı.

Sistemin tekrar tek aşamalı sınava dönüştürülme nedeninin, iki sınavla elde edilen sonucun tek sınavla da elde edilebileceği düşüncesi olduğunu dile getiren Yarımağan, 1999’dan itibaren uygulanan yeni sınav sisteminin çok olumsuz bir yönüyle karşılaşıldığını, öğrencilerin bu sınav sistemi nedeniyle 9’uncu sınıftan sonra derslere ilgi göstermemeye başladığını ve bunun sonucu üniversiteye yetersiz bilgiyle geldiklerini aktardı.

Yarımağan, 2006’da uygulanmaya başlanan sınav sisteminin de bazı puan türlerinin 120, bazılarının ise 180 soruyu cevaplamayı gerektirmesi nedeniyle olumsuzluk yarattığını ve öğrencilerin bu sistemde bir sınavda 15’e yakın dersle ilgili sorulara cevap vermek zorunda kaldıklarını belirtti.

2010 yılından itibaren uygulanacak sınav sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini ölçmek olduğunu vurgulayan Yarımağan, ”Bu sistemde öğrenci pek çok soru türünü çözmek zorunda olduğu için süre ayarlama problemi oluyordu. Yeni sınav sisteminde öğrenciye testi verip süreyi kısıtlayacağız. Tek oturumda 10-15 ders yerine sınırlı sayıda dersle ilgili bilgisini ölçmeyi hedefliyoruz. Ayrıca açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem oluşturmak istiyoruz” diye konuştu.

Yeni sistemin, 2006’dan itibaren uygulanmaya başlanan sınav sisteminin iki aşamalı hali olacağını anlatan Yarımağan, ”2010’dan itibaren iki aşamalı bir sınav sistemi uygulayacağız. Birinci aşama, ‘Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YDS)’ adını alacak ve ÖSS’nin benzeri olacak. İkinci aşamaya ise ‘Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)’ adını vereceğiz” dedi.

Yarımağan, yeni sistemin ikinci sınavında sözel, sayısal ve eşit ağırlık puanlarının öğrencilerin tercihli olarak cevaplayacağı 5 adet test sonucu hesaplanacağını, LYS-1 sınavında matematik ve geometri, LYS-2 sınavında fizik, kimya, biyoloji, LYS-3 sınavında Türk dili, edebiyat, coğrafya, LYS-4 sınavında sosyal bilimler ve LYS-5 sınavında yabancı dil sorularının yer alacağını anlattı.

YDS sınavında başarılı olan öğrencilere LYS’de hangi sınavlara girmek istediklerinin sorulacağını belirten Yarımağan, ”Adayların büyük çoğunluğu bu sınavlardan 2’sine girmekle yetinecek. Ama isteyen öğrenciler 5 sınava da girebilecek” dedi.

Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) - Yorumlar

YORUMLARINIZI PAYLAŞIN

 

Yapılan Yorumlar

Scream25 Nisan 2009

Yeni sistem eski sistemlere göre biraz daha ağır olucak gibi gorunuyor.Adaylara iyi hazırlanın derim..

Kadir02 Mayıs 2009

Heryerde sınav var ama sınav sonunda kazana kimse yok ilğinç bir ülkeyiz

barbar02 Mayıs 2009

Benim bu konuyla ilgili şöyle bir haber geçti elime onu sizlerle paylaşmak istiyorum..

Benim de icra kurulu üyesi olduğum TÖ- DER (Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği) yönetim kurulu üyeleriyle yaptığı toplantıda, dershanecilere de şu mesajı gönderdi: ?Artık eskisi gibi öğrenci bulamayabilirsiniz.?

Bu nasıl olacak?

Elbette yeni üniversiteler ve meslek yüksek okulları açılarak ve mevcutların kontenjanlarını artırarak. Bu noktada uzaktan eğitimin geliştirilmesi de çok önemlidir.
***
Prof. Dr. Özcan, önceki YÖK Başkanlarından çok farklı bir görüntü sergiliyor. Ne olursa olsun statükoyu koruma gibi bir derdi yok. ?Yok, olmazcı? da değil. Bir şeyler yapmak istiyor. Yeni fikirler ortaya atıyor.
Örneğin, üniversitelerin paralı olması fikri aslında çok önemlidir. Pek çok problemi çözecektir. Ama tepki alacağı için siyasetçilerin ve bürokratların ortaya atması çok risklidir. Ama O, risk alan biri. Bazen düşünceleri sözlerinin önüne geçebiliyor. Bu hızı ve cesareti bir şans olabilir.

Çünkü, taşın altına elini sokmayanlardan dolayı YÖK?ün sorunları yeteri kadar birikti zaten.

***
Geçtiğimiz yıl üniversite kontenjanları yüzde 20 artırıldı. 525 bin yeni öğrenci alındı. Bu önemli bir hamledir. Yeterince planlanmadan şişirme yapıldı diye eleştirildi. Ama son 12 yıldır birikim vardı. Öğrencilere okuma hakkı sağlanamıyordu. Büyük ölçüde buna cevap verildi.

Şimdi öğrenci sayısı 40 binin üzerinde olan İstanbul Üniversitesi, Marmara, Gazi, Uludağ ve Selçuk Üniversiteleri?nin bölünüp yeni üniversiteler kurulması gündemde. Amaç yeni yapılanmayla verimi artırmak. Ek kontenjanlar da sağlanabilir.

Bu işe YÖK karışmasın, üniversiteler kendi içerisinde halletsin diye eleştirenler var. Belki doğru olan bu, ama madem kendi içlerinde çözebiliyorlardı da, bugüne kadar niçin yapamadılar, diye sormamak da elde değil.

***
Prof. Dr. Özcan, iki yıl sonra üniversitelerin kontenjanını 725 bine çıkarmayı hedefliyor. Bu yıllık lise mezunu sayısını karşılıyor. Beklemeli öğrencilerin istihdamına yönelik ise, uzaktan eğitim cazip hale getirilecek.
Elbette, henüz 500 bin kontenjan olanağı varken, yılda 1.5 milyon öğrenci talebinin karşılanması çok zor.
Ama 1 milyonu aşkın öğrenciyi sokaktan kurtarmak için, YÖK?te her zamankinden çok iyi niyet ve cesaret görüyorum.

***
Her öğrenciye üniversitede okuma hakkı tanınınca, dershanelerin işi biter mi?

Asla. Çünkü her öğrenciye istediği fakültede okuma hakkı sağlanamayacaktır. Daha iyi bir üniversiteye girebilme yarışı olacaktır. Yarışın ve sınavın olduğu her yerde dershanelere ihtiyaç duyulur. Liseye girişlerde olduğu gibi.

İlköğretim mezunlarının açıkta kalma durumları yok ama her yıl 1 milyon öğrenci Anadolu ve fen lisesi sınavına giriyor. Dershanelerde hazırlanarak.

***
Elbette eğitimde kalite ve verimlilik önemli. Yeterli alt yapı sağlanmadan kontenjan artırmak doğru değil. Ama okuma hakkının verilememesi hiç doğru değil. Yetersiz eğitimden bile mahrum bırakmaktır.

FBI02 Mayıs 2009

Öğrenci milleti artık denek oldu resmen..
Sınav sisteminin durmadan değişmesi artık bıkkınlık yarattı..
Her sistemde de bu daha iyi bu daha güzel dendi ama görüldüki gelen sistem giden sistemi arattı..

DarkeLf08 Mayıs 2009

Sınav Sınav Sınav Hersey sınav ogrencılerede egiticilerede hakverılmesi lazım. Hangi bırıne yetişecekler hergun bır sistem, hergun yenı bır puanlama sıstemi???

Türkiye cok degıstı cok…! Allah ögrencılerımıze sabır versin :))))

ArmeDia10 Mayıs 2009

Paylaşım için tşk ederim. Halen Türkiye’de uygulanan ve kalitesi kanıtlanmış bir sistem yok. Tek zararı bu sistemler arasında kalan öğrenciler çekiyor.

BENZER İÇERİKLERİlginizi çekebilecek diğer içerikler

Miraç Kandili kutlandı

Miraç Kandili kutlandı 06 Haziran 2013

SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları

RASTGELE İÇERİKLER

Web Sohbet Güncellendi Kontör yazdınız ama o para istedi Bel soğukluğunun belirtileri hakkında Uzaktan Mac Adres bulma ( Kaynak kod ) Yirmi yaş dişi neden geç çıkar? YİRMİBEŞİNCİ KISIM Solaryuma yaş sınırlaması geliyor

FACEBOOK'TA BİZ

Hoşgeldiniz

kelebek.gen.tr – kelebek mirc - Tüm Hakları Saklıdır